Senaste inläggen
Förutom på de inplanerade arbetsdagarna så finns det nästan dagligen medlemmar i Klippan som jobbar. Nu på söndag den 17 augusti är det t.ex tänkt att ångloket BLHJ 2 skall eldas på för kontroll av smörjningen.
Du som vill hjälpa till när det är trafik med Ångtåg i Klippan den 14 september kan anmäla dig till Peter Zarl 046-73 61 80 eller Mats Waldemarsson 0435-100 99.
Idag fortsatte arbetena med att färdigställa BLHJ 2. Det jobbades bl.a med omkastaren, smörjning och injektorer. Här monterar Jonny och Stig utrustning på en injektor för att kunna spola vatten i hytten.
Linjeringen kompletterades med röda linjer även på kolboxen som vi inte hann bli klar med inför "10 år på spår" i Ängelholm
X10 3187 Falstaff Fakir lämnar Klippan för vidare färd mot Kristianstad
Vill du vara med och hjälpa att riva det sista på vår fordonshall i Jakobshyttan? Fredag kväll den 5 september kör vi upp och är hemma igen söndagen den 7 september. Föreningen står för transport, boende och mat. Anmälan till Björn Strand 0738-18 69 48 eller Jonny Olofsson 070-359 66 06.
En film från en dressinfärd på Veteranjärnvägen. Boka din dressin på 0435-441773. Alla dagar till och med september går det att cykla dressin på Veteranjärnvägen mellan Nybygget och Ljungbyhed.
Ånglok från 1906 med personvagnar
från 1880-talet trafikerar Åbytorps Järnväg.
ÖPPET HUS!
Föreningens lok och vagnar visas upp i och
kring lokstallarna i Klippan klockan 11.00-16.00
Detaljerat program kommer efter hand!
Välkomna!
Följande söndagar är inplanerade som arbetsdagar i Klippan:
10 augusti
24 augusti
5-7 september (rivning i Jakobshyttan)
7 september
14 september (trafikdag och Öppet hus)
21 september
28 september (prel. banarbete)
5 oktober
12 oktober banarbete
19 oktober
2 november
16 november
30 november
I övrigt så finns det aktiva på plats näst intill dagligen.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 | |||
8 |
9 |
10 | 11 |
12 |
13 | 14 | |||
15 |
16 | 17 | 18 | 19 |
20 |
21 |
|||
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
|||
29 | 30 |
31 |
|||||||
|